Standardbreds

nothing standard about them

Siren, dagens planer

Leave a comment

Igår när vi var ute och skrittade så skrittade vi en bit på fältet, varav Siren tar något konstigt skutt följt av några galoppsprång. Pigg och glad? Japp! Så jag tror att jag ska börja sätta igång honom nu, tänkte skritta på fältet idag och jogga honom lite om det går för att känna hur han känns.

Som sagt så verkar han inte ha ont, varken under ridning eller när jag tar/klämmer på bakknäna. Han är ju dock lite smågallig fram från & till men senorna är hur fina som helst och allt det där så vet inte riktigt vad det kan bero på. Men jag sätter igång honom lite försiktigt nu iallafall, känns det inte bra får jag ta ut Bakke igen helt enkelt!

Förutom att rida Siren ska jag fota Anna igen, men med Ellie den här gången. Kan bli en liten utmaning tror jag, med tanke på att hon är rätt mörk och snön inte riktigt har försvunnit än. Hade stora problem med det igår, att hitta bra inställningar. Snön blev för ljus, Wille för mörk osv. Men det blev rätt bra tillslut iallafall 😀 IMG_7136 kopia En av alla bilder!

Leave a comment